Autor Tema: Alfa 75 (Tipo 162 osnove)  (Posjeta: 23496 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline TNT

  • Il Capo Di Tutti Capi
  • 3.7
  • ****
  • Postova: 11743
Alfa 75 (Tipo 162 osnove)
« : Čet 20:42:16 05.06.2008. »
Dakle 1985. godinu dana prije fiatovog preuzimanja predstavljena je nova alfina limuzina srednje klase uglatog klinastog dizajna i napredne mehanike.



Riječ je o Alfi 75. Ime 75 potječe od 75 godina postojanja Alfa Romea. Alfa 75 bila je zadnja alfa sa stražnjim pogonom izuzev maloserijskih sz i rz te stari spider koji je premijeru ipak imao puno prije, ali se zadržao u proizvodnji sve do 94. Alfa 75 često je među alfističkim krugovima jedna od popularnijih, ako ne i najpopularnija pogotovo u švicarskoj, nizozemskoj i njemačkoj upravo zbog toga što je stražnjepogonaš, a opet ne toliko stara kao ostale alfe sa zadnjim pogonom, a uz to nude se jakim motorima koji se priej nisu nudili i pristupačna je za razliku od SZ i RZ.

Za dizajn je bio zaslužan Centro Style Alfa Romeo, a isti je bio u nekoj mjeri zarobljen starom školjkom Alfette iz 1972. Stoga se može uočiti kako vrata u biti potječu od prethodnika giulliete, a okomito prednje staklo daje do znanja da potječe iz nekog drugog vremena. Uski trag kotača je također kvario dizajn. Sve to ima svoje razloge. Alfa je pod državnim vlasništvom ipak bila zapostavljena, zbog krize novca za razvoj nove platorme jednostavno nije bilo i sva sreća da je ono iz prošlih vremena u svoje doba bilo nedostižno napredno (motori, podvozje...) pa je u 80-im još uvijek bio na razini, a još i dan danas drži vodu po pitanju performansi i voznih osobina. Klinasti dizajn uočen je već na prethodnicima alfetti i giulietti, ali na 75 je najviše došao do izražaja.



U to vrijeme postojala je još i alfa 90, malčice veća od 75 na gotovo jednakim mehaničkim komponenetama i također školjki alfette. Alfa je to objašnjavala riječima da je 90 auto za ozbiljnije ljude koji preferiraju veću udobnost dok je 75 bila više agresivnija i dinamičnija sportska limuzina, makar neke veće razlike mehanički gledano nije bilo. 75 je postigla puno veći uspjeh i popularnost od 90 koja se proizvodila svega 2 godine. Osim kilinastog dizajna auto je imao izražajan tužno-namršteni pogled koji je zaista bio pojava u retrovizoru pogotovo sa širim gumama i tvorničkim setom spoilera koji se od 87. nudi serijski od 2,0 Twin Spark modela na dalje. Taj set nudio je decentne pragove i rubove blatobrana uz stražnji mali spoiler koje je zamjenjivao lajsnu kod jeftinijih modela. Nakon redizajna auto dobiva drugačiju haubu sa ispupčenim središnjim dijelom, masku u boji karoserije, crvena stražnja svjetla i tonirana stakla. Branici su bili u boji karoserije jedino ako ste kupili nešto jače od 1.8 ili ste uzeli tamno sivu boju karoserije. Prednja svjetl asu za razliku od 33 i 164 imalu suprotan kut unutarnjih stranica, tako da izraz prednjeg dijela nije bio nasmiješen već ozbiljniji i otužniji. Verzije America imale su ružne i teške odnosno povećane branike koji su nagrđivale liniju. Desni retrovisor je bio dodatna oprema na slabijim modelima što nije bilo baš pametno.

 



 

Dizajn interijera pratio je vanjštinu sa puno uglova i oštrih rubova. Položaj radia je bio katastrofalan, na samom dnu konzole ispred ručice mjanjača, iznad njega bile su komande ventilacije, opet na lošem mjestu, pogotovo ako je ručica bila u 1, 2 ili 5. brzini zagarntirano je bio otežano rukovanje ventilacije. Ali zato je je pepeljara dobila počasno mjesto na vrhu konzole. Na vrhu se također nalazio i svojevrstni bord computer sa indikatorima neispravnosti raznih funkcija. Uz standardan okretomjer auto je i imao jednu korisnu stvarčicu indikator pritiska ulja. Instrumenti nisu bili pregledni bog zna kako jer ih je zaklanjao trokrakoi volan koji se nakon redizajna podešava i po dubini, prije samo po visini. Auto se nudio sa centralnim zaključavanjem i prednjim prozorima na struju u seriji. Prekidači prozora bili su smješteni kod unutarnjeg retrovizora špto je bilo dosta nergonomski jer je trebalo dizati ruku svaki put. Avionska ručna kočnica U oblika isto tako nije bila za svakoga. Ukratko interijer je bio ergonomska katastrofa, al to istinske alfine kupce to nije previše diralo. Prostora je bilo zadovoljavajuće, posebno na zadnjoj klupi koja je imala izdašan naslon sa integriranim naslonima za glavu. Kombinacija navedenog dugog naslona koji ide preko stražnje police + visok zadak pružali su svojevrstan osjećaj zaštićenosti. Primjerice onaj tko se vozi iza vas nije imao baš neki pogled na ono što se događa u autu za razliku od drugih auta tog doba. To je itekako utjecalo an preglednost unatrag , a tu su još i široki nosači krova. Na sredini stropa nalazilo se veliko svjetlo plus malo svjetlo za kartu koje je bilo i naprijed kod retrovisora. Tako da je strop bio dosta popunjen nekakvim elementima koje su podizale svojevrstan luksuz u ugodan osjećaj straga. Međutim po sredini je kardanski tunel oduzimao prostor za noge. Za razliku od stražnjeg prednji nasloni sjedala bili su jednostavno prekratki i za prosječno visoke osobe. Sjedal su bila malo naglašeniej školjkasta i prilično mekana presvuučena kavlitetnom tkaninom , posebice ona od velura čija je tkanina neotporna na poderotine makar prešli 500 000, međutim spužva ne prati kvalitetu tkanine tako da su moguća izobličenja što je i normalno za veliku kilometražu. Gornji dio konzole bio je izrađen od kvalitetne crne ili nakon redizajna tamno sive mekane plastike dok je donji dio konzole bio zadovoljavajuće kvalitete, al ipak nije pratio goornji dio niti je bio pretjerano otporan na ogrebotine. Obloge vrata bile su od istog materijala kao i gornji dio armature, al pretinaca u vratima nije billo. Ispred suvozača konzola se uvlačila prema staklu i pružala više prostora. Sve u svemu interijer je bio meta kritika iako niej bio baš tako loš, sa stanovišta vozača sve je to nekako sjedalo na svoje mjesto i meni lično pružao je jedan fini osjećaj zaštićenosti, instrumentni dio konzole produžava se do sredine kokpita, dok je centralni dio vrlo izdašno dimenzioniran. Između prednjih siceva nalazili su se pretinci te koristan pretinac unutar ručne U kočnice čiji poklopac je bio obložen tapecirungom i služio je kao odmorište za ruku. Ta stavrčica nudila se samo s jačim motorima. Koliko god interijer bio neergonosmki riješen bio gotov ispunjemn raznim elemntima koji su obogaćivali unutrašnjost i niste imali onaj jeftin osjećaj osiromašenosti interijra. Što se tiče same sastavljenosti interijera ona je bila jako dobra sve ej bilo čvrsto skopljeno osim malih nosača prekidača oko brzinomjera i okretomjera koji nisu bili bog zna kako učvršćeni tako da ste ih rukom mogli stragati bez po muke. No to i nije tako stražno s obzirom da ste istom rukom mogli strgati cijelu centralnu konzolu na nekim kompaktima tog doba. Dakle priče o nekvaliteti interijera kod alfe 75 uopće ne stoje i za to doba bio je sasvim na razini.
« Zadnja izmjena: Sri 18:41:48 17.06.2009. Superfly TNT »

El Nino

  • Gost
Odg: Alfa 75
« Odgovori #1 : Čet 20:38:22 31.07.2008. »
Jesi ti lud? :lud:Do kakve 94 g.su se proizvodile 75 modeli? :tup: ,75 je zavrsen s proizvodnjom 91 kraj,jer je tada revolucionarna 155 izasla koja je palila po DTM-u konkurenciju :alfa: :gun: :gun2: :uzi:.Morao bi to znati,al ne zamjeram ti jer nemas cak ni v6 model :bicikla:

Uzzy

  • Gost
Odg: Alfa 75
« Odgovori #2 : Čet 20:41:15 31.07.2008. »
Ja san ima 75-ticu 12-nesti misec 92' u papirima  :P: :P: :P:

Offline Abarth

  • 2.0
  • **
  • Postova: 258
Odg: Alfa 75
« Odgovori #3 : Čet 21:19:21 31.07.2008. »
Jesi ti lud? :lud:Do kakve 94 g.su se proizvodile 75 modeli? :tup: ,75 je zavrsen s proizvodnjom 91 kraj,jer je tada revolucionarna 155 izasla koja je palila po DTM-u konkurenciju :alfa: :gun: :gun2: :uzi:.Morao bi to znati,al ne zamjeram ti jer nemas cak ni v6 model :bicikla:

govori o spideru!

fly to si ti pisao?
« Zadnja izmjena: Čet 21:22:25 31.07.2008. 2cool »

Offline TNT

  • Il Capo Di Tutti Capi
  • 3.7
  • ****
  • Postova: 11743
Odg: Alfa 75
« Odgovori #4 : Pet 00:22:45 01.08.2008. »
ne kopirao sam siru, nisma ni gledao

ali spider se je proizvodio do 94 i zadnja je RWD alfa, sta pricate gluposti
« Zadnja izmjena: Pet 00:24:28 01.08.2008. Superfly TNT »

Offline sira

  • Glavni Moron
  • 3.0
  • ***
  • Postova: 2766
  • Sirko From Japirko
Odg: Alfa 75
« Odgovori #5 : Pet 02:21:25 01.08.2008. »
Nemoj sad na mene odgovornost, ja sam kopirao Interceptora :ruganje:
Zajebani neki admini znamo stisnit CTRL i C pa CTRL i V :DD::DD::DD::DD::DD:
« Zadnja izmjena: Pet 02:21:51 01.08.2008. sira »
___/=====\°/=====\___

El Nino

  • Gost
Odg: Alfa 75
« Odgovori #6 : Pon 19:23:12 04.08.2008. »
Ja bi vas koji su pogrijesili sto se tice godine proizvodnje  :gun2: :drive:,za kaznu bi morao siru prodriftat kroz cijeli split posto sam tu do 10 mjeseca zbog posla,a tnt ce doc na red kad se vratim-jedan posteni burnout ispred kuce za njegove susjede

Offline TNT

  • Il Capo Di Tutti Capi
  • 3.7
  • ****
  • Postova: 11743
Odg: Alfa 75
« Odgovori #7 : Pon 19:31:31 04.08.2008. »
nitko nije pogrijesio

....te stari spider koji je premijeru ipak imao puno prije, ali se zadržao u proizvodnji sve do 94.

Uzzy

  • Gost
Odg: Alfa 75
« Odgovori #8 : Pon 19:39:17 04.08.2008. »
Netko je ipak pogrjesijo  :D:

Offline TNT

  • Il Capo Di Tutti Capi
  • 3.7
  • ****
  • Postova: 11743
Odg: Alfa 75
« Odgovori #9 : Pon 20:52:07 04.08.2008. »
a tnt ce doc na red kad se vratim-jedan posteni burnout ispred kuce za njegove susjede


onda cu opet imat ovo

leta

  • Gost
Odg: Alfa 75
« Odgovori #10 : Uto 15:14:30 05.08.2008. »
el nino to ti je pod morati... sektasi neznaju do kad se sektomobil proizvodio :hm: :hm: :hm: :D: :D: :D:

Offline TNT

  • Il Capo Di Tutti Capi
  • 3.7
  • ****
  • Postova: 11743
Odg: Alfa 75
« Odgovori #11 : Uto 15:25:06 05.08.2008. »
a neki su prespavali sate hrvatskog.

evoluzione

  • Gost
Odg: Alfa 75
« Odgovori #12 : Sri 01:23:51 13.08.2008. »
Ja bi vas koji su pogrijesili sto se tice godine proizvodnje  :gun2: :drive:,za kaznu bi morao siru prodriftat kroz cijeli split posto sam tu do 10 mjeseca zbog posla,a tnt ce doc na red kad se vratim-jedan posteni burnout ispred kuce za njegove susjede



 :DD: :DD: :DD: :DD: :DD:
« Zadnja izmjena: Uto 13:33:44 23.06.2009. evoluzione »

pirc75

  • Gost
Odg: Alfa 75
« Odgovori #13 : Ned 10:40:00 07.09.2008. »
75ica se prozvodila do 94.a ima i jedna u zd!!!ja gleda papire

nigy

  • Gost
Odg: Alfa 75
« Odgovori #14 : Ned 12:42:35 07.09.2008. »
Sa cuvenog, sad vec ne postojeceg sajta alfa75.info:
Citat:
Evo za sektasicu kako su isli serijski brojevi:

Alfa 75 1.8 162 B1A
1985 ZAR 162B10 * 00001011 - 00008680
1986 ZAR 162B10 * 00008681 - 00021800
1987 ZAR 162B10 * 00021801 - 00031800
1988 ZAR 162B10 * 00031801 - 00041900
1988 ZAR 162B10 * 06001002 - 06010499

Alfa 75 1.8 Turbo 162 B1C
1986 ZAR 162B10 * 00050011 - 00054249
1987 ZAR 162B10 * 00054250 - 00055800

Alfa 75 1.8 Turbo America 162 B1D
1987 ZAR 162B10 * 00060011 - 00061600
1988 ZAR 162B10 * 00061601 - 00063300

Alfa 75 1.8 Turbo Evoluzione 162 B1D
1987 ZAR 162B10 * 00059001 - 00059510

Alfa 75 2.0 162 BF
1985 ZAR 162B00 * 00200001 - 00205000
1986 ZAR 162B00 * 00205001 - 00215399
1987 ZAR 162B00 * 00215400 - 00218100
1988 ZAR 162B00 * 00218101 - 00218200

Alfa 75 2.0 162 Bf Cat.
1986 ZAR 162B00 * 00275011 - 00275900

Alfa 75 2.0 TS 162 B4
1987 ZAR 162B40 * 00001001 - 00013200
1988 ZAR 162B40 * 00013201 - 00024900
1988 ZAR 162B40 * 06001004 - 06010497

Alfa 75 2.0 TS 162 B4 Cat.
1987 ZAR 162B40 * 00075011 - 00075850
1988 ZAR 162B40 * 00075851 - 00078100

Alfa 75 2.0 TD 162 BD
1985 ZAR 162B00 * 00001011 - 00008200
1986 ZAR 162B00 * 00008201 - 00017600
1987 ZAR 162B00 * 00017601 - 00029200
1988 ZAR 162B00 * 00029201 - 00218200
1988 ZAR 162B00 * 06001003 - 06010498

Alfa 75 2.5 Q Verde 162 B3
1985 ZAR 162B30 * 00001011 - 00003113
1987 ZAR 162B30 * 00003114 - 00003142
1987 ZAR 162B30 * 00020601 - 00020800 / Cat.

Alfa 75 2.5 V6 Milano 162 B3 Cat.
1986 ZAR 161160 * 00050011 - 00053111
1987 ZAR 161160 * 00053113 - 00053300

Alfa 75 3.0 V6 America 162 B6 Cat.
1987 ZAR 162B60 * 00040011 - 00041100
1988 ZAR 162B60 * 00041101 - 00042100

Alfa 75 3.0 V6 Milano 162 B3 Cat.
1987 ZAR 162B60 * 00051011 - 0005Fiat Tempra0
1988 ZAR 162B60 * 0005Fiat Tempra6 - 00051900

At the end of 1988 the vehicel identification
codes were changed. All the different models
got following numbers. The last to leave the
factory in 1992 is an 162B2E 1.6 IE numbered
06261500.


Alfa 75 1.6IE - 3.0 QV
1988 ZAR 162000 * 06100001 - 06112700
1989 ZAR 162000 * 06112701 - 06180950
1990 ZAR 162B00 * 06180951 - 06232500
1991 ZAR 162B00 * 06232501 - 06255860
1992 ZAR 162B00 * 06255861 - 06261500
E, sad, ono sto pise po saobracajnim dozvolama moze da nema veze sa mozgom. Moja prva 75 je bila 1991. 1.6IE a bila je registrovana kao Alfeta. Da ste samo videli lice cikice u opstini koji je trebao po knjizi da mi odredi porez kada sam je prebacivao na sebe... :shock:
Jedno 10 minuta je vrteo onu knjigu i na kraju napisao cifru (sreca da je bilo u unutrasnjosti, i verovatno nije hteo da ispadne nestrucan, pa se nije glasno bunio kako je nema u tom katalogu :D:).
« Zadnja izmjena: Ned 12:48:34 07.09.2008. nigy »