Katastrofalna geometrija

Jeli vidis kako ti sad stoje donje vilice?!
Sad ti je roll-centar cak ispod razine ceste, a centar gravitacije se spustio tek nekoliko centimetara, u svakom slucaju puno manje nego roll-centar.
U prijevodu: veci je moment zaokreta - zbog vece udaljenosti ta dva centra. Rezultat: jako naginjanje.
I onda bi ti coiloveri trebali kontrolirat to

Sorry, ali nisam impresioniran s tim ronovim coiloverima, jer su u suprotnosti sa svim teorijama ovjesa.
Najveca prednost alfinog prednjeg ovjesa su dvostruke vilice-najbolji ovjes. Ali to vrijedi samo dok su vilice paralelne ili da stoje lagano prema dole kao na serijskom postavu( pa dodju paralelne kod nagiba u zavoju). Kad pocnes spustat auto previse, donja vilica pocne ic prema gore, a kad si zamislis tocku u kojoj se sastaju pravci obje vilice to ispada da se sijeku otprilike na nivou ceste.
Kad se u zavoju nagne auto, sabija vanjske opruge (torzije...). Donja vilica ide jos vise u zrak, a gornja zato sto je kraca ima manji hod vertikalno gledano. U praksi to znaci da dobivas pozitivni camber umjesto negativnog. Lose.
IMSA i SZ/RZ kao transaxle predstavnici s coiloverima, su bili spusteni, ali njima je prvo nanovo izrađen onaj uspravni vrag na koji ide kotac, celjust i ostalo, tako da donja vilica zadrzi paralelan polozaj u odnosu na tlo, a gornja bude lagano izdignuta. I to je pravi pristup.
A to sto ron prodaje je pokusaj krpanja pokvarene geometrije tako sto ce nabit pretjerano tvrde opruge - pa se auto kao nece naginjat toliko. Sto je istina, ali upitna je upotrebljivost po cesti. Na stazi mozes radit sto hoces, kad je ravna povrsina mozes imat tvrd ovjes koliko god hoces.
A i tija bi vidit taj rs po kisi.
