de dion by nedipl ing shipro:
to je u biti trokut koji drži oba stražnja kotača u čvrstoj vezi i centrirana neovisno o hodu ovjesa.
to bi bilo u biti zavisno vješanje da kompletan sklop getribe,diferencijala,spojke i kočnica nije učvrščen na šasiju te je tako neogibljena masa svedena na minimum.
na prednjem vrhu de diona je spoj sa šasijom izveden preko elastičnog silent bloka a kasnije kod SZ-a preko kuglastog brončanog zgloba koji praktički i nema oscilacija.
taj zglob je smješten po sredini između osovina te tako praktički u težištu vozila prenosi pogonsku silu sa kotača (naročito na alfi 75 TS koja ima balans skoro 50:50)
posljedica je izuzetno stabilno vozilo sa minimalnom tendencijom zanošenja stražnjeg kraja.
na stražnjem dijelu je de dion povezan sa šasijom pomoću wats-ovog paralelograma koji drži sklop centriran neovisno o gibanju kotača.
ovo je bilo ukratko :)
sličan koncept je koristio porsche 928 a sada i ferrari 550/575
jedina mana mu je bila cijena :) pa je napušten i sada alfa koristi "the same shit" kao i ostali proizvođači pa moraš kupit coilovere i opet nečeš ostvarit sile u zavoju kao SZ ...
da egzotika bude potpuna,naprijed je stavljan ovjes sa dvostrukim ramenima,dodatnom sponom na gornjem ramenu i torzionim šipkama umjesto spiralnih opruga.
svrha je rasterećenje muldi (one samo zadržavaju amortizer u povratu) jer se sila amortiziranja prenosi na most postavljen na šasiju iza prednjih kotača.
izravna posljedica je snižavanje težišta ,a u tom smislu je i spuštanje letve volana, te veća torziona krutost karoserije.
da ne spominjem dvoklipna aluminijska kliješta made by brembo koja nisu plivajućeg tipa već su klipovi postavljeni nasuprotno!

