Pa ajde da kazemo da je stavis na 6800 zbog shift pointa...
pretpostavljam da je to razlog.. da zelis pri promeni brzine da padnes na 500 rpm-a vishe... dakle brzina...
ok ako uzmemo da posle 5800 snaga znacajno opada... i opasnost od stizanja ventila i klipa raste, jer su bregovi nedovoljno ostri za te obrtaje i da je lift previshe mali da bi dobio vishe vazduha i benzina koji su potrebni na tim obrtajima dolazimo do proste racunice da je sansa da se nesto lose desi motoru X puta povecana...
aku uzmes opadanje snage, otpor vazduha pri vecim brzinama, ili nagib na putu, poceces da usporavas kada predjes 5800... na 6800 ces u najboljem slucaju stagnirati ali se neces kretati brze... tako da sve sto mislis da si dobio podizanjem blokade si u sustini jos izgubio jer bi u vecem stepenu prenosa vec poceo da ubrzavas... umesto sto stojis na istom jos 1000 rpma u nizoj brzini...
naravno da nije tako drasticno, ali je veoma blizu... ali sa ovako sporim menjacem... nista ne dobijas samo dizuci blokadu a ne menjajuci ortaje na kojima motor pravi snagu... tj. bregastu...
vishe snage na visim obrtajima znaci, veci lift, ostrije bregove, jace opruge, bolje lezanje ventila i u svakom slucaju micanje AFM-a... jer sa tim.. nema mnogo svrhe...
da nista ne pipnes na motoru mehanicki, samo da promenis ECU za najjeftiniji aftermarket sa map senzorom dobijas 20 ks...
da napomenem da bilo koje bolje bregaste su skuplje od toga... i neces dobiti toliko snage na boschu sa njima...
[privitak je izbrisao admin]